Skontaktuj się z nami

** Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push)
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR)
  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług podmiotów Medicover Polska, w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.

* pola wymagane

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
  • Administrator danych: Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
  • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]
  • Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda
  • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
  • Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medicover Sp. z o. o

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Klauzula informacyjna





Jak dbać o brzuch po porodzie cesarskim, a jak po naturalnym?Jak dbać o brzuch po porodzie cesarskim, a jak po naturalnym?

Jak dbać o brzuch po porodzie cesarskim, a jak po naturalnym?

Okres połogu bywa dla wielu kobiet dość trudny. To czas na oswojenie się z nową, życiową rolą oraz poznanie potrzeb małego członka rodziny. To naturalne, że brzuch i piersi wyglądają inaczej niż przed ciążą. Nie należy się tym nadmiernie przejmować, ponieważ, o ile wdroży się odpowiednią pielęgnację i ćwiczenia, jest to stan przejściowy.

Co ma wpływ na wielkość brzucha po ciąży?

Na wygląd brzucha po porodzie ma wpływ wiele czynników. Ważne jest przede wszystkim to, czy kobieta była aktywna fizycznie w czasie ciąży i jaka była wartość jej wagi przed zajściem w ciążę. Im silniejsze były mięśnie brzucha, tym szybciej wróci on do formy po urodzeniu dziecka. Ważne jest także to, ile kilogramów przybyło w trakcie ciąży. Pewien wpływ mają również predyspozycje genetyczne i zmiany hormonalne. O kondycję skóry brzucha, ud i piersi należy dbać w trakcie ciąży, używając odpowiednich kosmetyków – oliwek i kremów na rozstępy. Tkanka tłuszczowa na brzuchu szybciej się spala, gdy matka karmi dziecko piersią.

Jak dbać o brzuch po porodzie cesarskim, a jak po naturalnym?

Brzuch po porodzie naturalnym

Brzuch zaraz po porodzie jest zazwyczaj lekko obwisły. Szacuje się, że w kilka dni po porodzie kobiecie może ubyć nawet 10 kilogramów. Obkurcza się wówczas macica, a wraz z nią brzuch zmniejsza swoją objętość. Na pytanie, kiedy zniknie brzuch po porodzie, nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Wiadomo jednak, że w okresie połogu po porodzie naturalnym nie zaleca się intensywnych ćwiczeń fizycznych. Nie oznacza to jednak całkowitej bezczynności – przy wsparciu fizjoterapeuty można opracować odpowiedni dla każdej Pacjentki program aktywności. Jest to bezpieczne dopiero po około 6 tygodniach, ale należy dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń.

Brzuch po porodzie cesarskim

Brzuch po cięciu cesarskim znacznie dłużej może pozostać obwisły. Dodatkowo długiej regeneracji w okresie połogu potrzebują rany na brzuchu. Lekarze nie zalecają bardzo intensywnej aktywności fizycznej aż do 3. miesiąca po porodzie, jednakże jest to kwestia indywidualna, którą należy skonsultować ze specjalistą. Umiarkowana aktywność fizyczna jest wręcz wskazana, powinna być dostosowana do każdej kobiety indywidualnie. Ponadto są specjalne ćwiczenia dostosowane do kobiet po cesarskim cięciu.

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, w tym naturalnych, aby przyspieszyć powrót do formy sprzed ciąży.

Pasy poporodowe na brzuch

Pasy poporodowe były znane już setki lat temu. Pierwsze doniesienia wskazują na starożytny Egipt. Zmniejszały ryzyko pojawienia się przepukliny, a nawet dolegliwości bólowe związane z raną poporodową na brzuchu. W określonych sytuacjach, po zasięgnięciu opinii lekarskiej można je stosować także po porodzie operacyjnym.

Jak dbać o brzuch po porodzie?

Poza ćwiczeniami fizycznymi na wygląd brzucha wpływa odpowiednia pielęgnacja i dieta. Kluczem do szybkiego powrotu do formy z pewnością jest racjonalna dieta, bogata w pełne witamin i minerałów warzywa i owoce. Nie wolno zapominać o piciu dużej ilości niegazowanej wody mineralnej i unikaniu wysoko przetworzonej żywności, w tym napojów gazowanych i bardzo tłustych, smażonych potraw. Jest to dodatkowo ważne, jeśli karmi się dziecko piersią.

 Czym smarować brzuch po porodzie? Na rynku kosmetyków dermatologicznych dostępnych jest wiele produktów przeznaczonych do pielęgnacji skóry po ciąży. Pozwalają one na minimalizowanie rozstępów i napinają skórę na brzuchu i piersiach. Zaznacza się jednak, że o kondycję skóry należy zatroszczyć się w trakcie ciąży. Regularne wcieranie kosmetyków na tym etapie zapobiegnie powstawaniu mocno widocznych, wrzecionowatych zmian na skórze. Najlepiej jest to wykonywać po wieczornym prysznicu. Nie mniej skuteczne są pilingi ud, pośladków i brzucha (jednak nie w II i III trymestrze), które przygotowują naskórek na wchłanianie kosmetyku. Lepsze efekty uzyskuje się wówczas, gdy odpowiednio dbało się o skórę przed zajściem w ciążę. Jeśli pozwalają na to siły, warto już w pierwszych dniach po porodzie wybrać się na spacer. Nie musi być długi, jednak ważne, żeby taka aktywność była regularna.

W składzie preparatów stosowanych na skórę brzucha, ud i piersi w okresie poporodowym powinny znaleźć się m.in.:

  • mikroelementy – przyspieszają regenerację naskórka,
  • fibrylina – glikoproteina, która bierze udział w odbudowie macierzy zewnątrzkomórkowej, dzięki czemu syntetyzuje włókna skórne,
  • witamina C – wspiera syntezę włókien kolagenowych,
  • wyciąg z bluszczu – wspiera skórę w walce z cellulitem,
  • genisteina – to fitoestrogen, który kompensuje utratę kolagenu, a także kwasu hialuronowego. Przyczynia się do regeneracji i uelastycznienia zwiotczałej skóry.

Planując powrót do sylwetki sprzed ciąży należy uzbroić się jednak w cierpliwość i nie czuć przy tym nadmiernej presji.

Poznaj historię, jakich u nas wiele.
Każda inna, wszystkie wyjątkowe

youtube.com