Skontaktuj się z nami

    ** Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

    • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.
    • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push)
    • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR)
    • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług podmiotów Medicover Polska, w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.

    * pola wymagane

    Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych

    • Administrator danych: Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
    • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]
    • Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda
    • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
    • Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medicover Sp. z o. o

    Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Klauzula informacyjna





    Mediraty

    Spodziewasz się dziecka i zastanawiasz się, ile możesz przytyć w ciąży? Przyszłe mamy przybierają na wadze w różnym tempie. Ważne jest, aby przestrzegać zdrowej diety i regularnie ćwiczyć. Jeśli chcesz upewnić się, że wszystko jest w porządku, skorzystaj z kalkulatora wagi w ciąży. Wystarczy podać kilka danych, aby sprawdzić szacunkowy przyrost masy ciała!

    Kalkulator wagi w ciąży – jak z niego korzystać?

    Wstępne dane:

    Twoja waga przed ciążą (kg) Wpisz lub przesuń suwakiem

    kg

    Twój wzrost (cm) Wpisz lub przesuń suwakiem

    cm

    Tydzień ciąży (tyg) Wpisz lub przesuń suwakiem

    tyg

    Zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy prawidłowo przybierasz na wadze? Pomocny w tej sprawie jest kalkulator ciążowy. Wystarczy, że podasz Twoją wagę wyjściową, wzrost, tydzień ciąży. Oprócz tego możesz zaznaczyć, czy spodziewasz się bliźniaków. Pamiętaj jednak, że przyszłe mamy tyją w różnym tempie. Nie martw się, jeśli Twoja waga różni się nieznacznie od podanego wyniku. Podczas każdej wizyty u ginekologa musisz się zważyć, w związku z tym ginekolog w porę wychwyci ewentualne nieprawidłowości. Warto mieć świadomość, że na wagę mają duży wpływ przykładowo cukrzyca ciążowa lub silne obrzęki.

    Jak wygląda przyrost wagi w ciąży w poszczególnych tygodniach?

    Zazwyczaj dochodzi do największego przyrostu wagi w 2 trymestrze, a dokładnie w 20–30 tygodniu. Ciężarne mogą wtedy przybrać na wadze ok. 5 kg. Natomiast przyrost masy ciała tuż przed porodem (czyli w 8 i 9 miesiącu ciąży) to około 3–4 kilogramy.

    Oto ogólny opis przyrostu wagi w poszczególnych tygodniach ciąży:

    • do 14 tygodnia waga stoi w miejscu, ewentualnie przyszła mama przytyje 0,5–2 kg;
    • 14–20 tydzień – waga wzrośnie o 2,5 kg;
    • 20–30 tydzień – najprawdopodobniej ciężarna przytyje kolejne 5 kg,
    • 30–36 tydzień – planowany przyrost wagi wynosi 2,5 kg,
    • 36–40 tydzień – waga nie zmienia się już.

    Należy jednak pamiętać, że są to uogólnione dane i każda ciąża przebiega inaczej. Powinny stanowić raczej orientacyjny punkt odniesienia niż dokładne wskazówki na temat tego, ile tyje się w poszczególnych tygodniach ciąży.

    Jaki jest prawidłowy przyrost wagi w ciąży?

    Ile powinno się przytyć w ciąży? Przede wszystkim przypomnij sobie, ile wcześniej ważyłaś. Jeśli miałaś niedowagę, czyli Twój wskaźnik BMI nie przekraczał 18,5, najprawdopodobniej przybierzesz na wadze 12,5–18 kg. Jeżeli zmagałaś się z nadwagą lub otyłością, możesz przytyć 5–11,5 kg. W przypadku ciąży mnogiej spodziewany przyrost na wadze wynosi 16,5–20 kg. Niektóre ciężarne mogą tracić na wadze w pierwszych tygodniach, zwłaszcza jeśli męczą je mdłości lub silne wymioty. Należy jednak podkreślić, że spadek masy ciała nie powinien być większy niż 2 kg. Niepokój powinno wzbudzić również znaczne przybranie na wadze.

    Co wpływa na przyrost masy ciała w ciąży?

    Na przyrost masy ciała w ciąży ma wpływ wiele różnorodnych czynników. Dlatego nie da się jednoznacznie określić uniwersalnych miar przybierania na wadze dla wszystkich ciężarnych. Czynniki, które składają się na przyrost masy ciała to m.in.:

    • wzrost wagi dziecka,
    • łożysko,
    • wody płodowe,
    • powiększające się piersi,
    • macica,
    • tkanka tłuszczowa,
    • płyn pozanaczyniowy,
    • krew.

    Prowadzenie ciąży obejmuje regularną kontrolę wagi, a także konsultowanie z lekarzem wszelkich odstępstw od normy. Jeśli coś Cię niepokoi, porozmawiaj o tym z ginekologiem lub położną.

    Szybkie tycie w ciąży – czym grozi?

    Jeśli szybko przybierasz na wadze, koniecznie poinformuj o tym ginekologa-położnika. Przyczyną może być zła dieta i brak aktywności fizycznej. Jeśli lekarz nie wskaże żadnych przeciwwskazań, ciężarna może pływać, ćwiczyć na piłce, uprawiać aerobik w wodzie, jogę, nordic walking lub pilates. Dieta przyszłej mamy powinna być natomiast racjonalna i umiarkowana. W razie potrzeby lekarz może zalecić suplementację kwasu foliowego, jodu, żelaza, witaminy D3 i kwasów DHA. Pamiętaj, żeby jeść dla dwojga, ale nie za dwoje. W drugim trymestrze ciąży dzienne zapotrzebowanie energetyczne może wzrosnąć o 360 kcal, natomiast w trzecim o 475 kcal.

    Niestety nadmierne tycie w ciąży zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego, cukrzycy ciążowej, powikłań okołoporodowych, a nawet poronienia. Gwałtowne lub zbyt duże przybranie na wadze może wskazywać na makrosomię płodu bądź wielowodzie. W takiej sytuacji nie wprowadzaj jednak diety odchudzającej ani nie wdrażaj intensywnych treningów. Zastanów się, ile kalorii spożywasz w ciągu dnia. Pomyśl, czy nie spędzasz prawie całego dnia w łóżku, mimo że nie ma przeciwwskazań do lekkich ćwiczeń. Porozmawiaj z ginekologiem, który w razie potrzeby skieruje Cię do dietetyka i trenera personalnego. Pamiętaj, żeby wykonywać niezbędne badania w ciąży. W ten sposób lekarz może w porę zareagować. Jeśli bowiem przytyjesz za dużo, możesz mieć problem ze zrzuceniem dodatkowych kilogramów po porodzie.

    Do czego może prowadzić niedowaga w ciąży?

    Z drugiej strony zbyt wolne przybieranie na wadze może prowadzić do przedwczesnego porodu, odklejenia łożyska, infekcji płynu owodniowego bądź hipotrofii. Niedowaga w ciąży zwiększa ryzyko niedokrwistości, problemów z nerkami, nieprawidłowego funkcjonowania układu krążenia i układu oddechowego u dziecka.

    Przybieranie na wadze w ciąży jest całkowicie normalne, ale warto mieć nad tym kontrolę. Aby ułatwić sobie zadanie, skorzystaj z kalkulatora wagi w ciąży. Jeśli wynik jest nieprawidłowy, nie wpadaj w panikę, tylko wybierz się do lekarza.

    Rejestracja w MediClub
    Cześć, jestem Zuzia
    Cześć jestem ZuziaWażę 3,250 kg