Skontaktuj się z nami

** Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push)
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR)
  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług podmiotów Medicover Polska, w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.

* pola wymagane

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
  • Administrator danych: Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
  • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]
  • Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda
  • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
  • Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medicover Sp. z o. o

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Klauzula informacyjna





Korzyści karmienia piersiąKorzyści karmienia piersią

Korzyści karmienia piersią

Jakie są korzyści z karmienia piersią dla dziecka

Karmienie piersią przede wszystkim zmniejsza ryzyko:

  • infekcji układu pokarmowego, ucha środkowego, układu moczowego i dróg oddechowych,
  • hospitalizacji dziecka w pierwszym roku życia i związanego z tym stresu,
  • rozwoju otyłości i cukrzycy typu 1 i typu 2 o około 1/3,
  • nagłej śmierci łóżeczkowej, białaczki limfatycznej i szpikowej,
  • ciężkich powikłań, takich jak martwicze zapalenie jelit czy posocznica (SEPSA) – w przypadku dzieci przedwcześnie urodzonych.

Zalety zdrowotne karmienia piersią

Zalety dla dziecka

  • zmniejszenie ryzyka infekcji, w szczególności ostrego zapalenia ucha środkowego i przewodu pokarmowego;
  • zmniejszenie ryzyka martwiczego zapalenia jelit u dzieci urodzonych przedwcześnie;
  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia nadwagi i otyłości oraz wielu chorób niezakaźnych, w tym cukrzycy typu 1 i typu 2;
  • zmniejszenie ryzyka rozwoju niektórych rodzajów nowotworów, w tym białaczki limfatycznej i szpikowej;
  • zmniejszenie ryzyka nagłej śmierci łóżeczkowej u niemowląt;
  • zmniejszenie ryzyka hospitalizacji w pierwszym roku życia dziecka i związanego z tym stresu;
  • ssanie piersi sprzyja ćwiczeniu mięśni twarzy i jamy ustnej, co pozytywnie wpływa na rozwój mowy u dziecka.

Zalety dla matki

  • zmniejszenie ryzyka zachorowania na raka sutka, jajników i osteoporozy w starszym wieku;
  • szybsze obkurczanie macicy oraz zmniejszenie ryzyka krwotoku poporodowego i niedokrwistości z powodu niedoboru żelaza;
  • wydzielanie oksytocyny podczas karmienia sprzyja właściwej opiece i nawiązaniu prawidłowych relacji z dzieckiem oraz zmniejszenie napięcia i stresu u kobiety.

Odżywianie kobiety karmiącej

Mleko matki jest kompletnym i najbezpieczniejszym pokarmem dla dziecka. Karmiąca mama musi jednak pamiętać, że ważną rolę w produkcji mleka odgrywa odżywianie – racjonalne, zdrowe, urozmaicone, lekkostrawne i bogate w pełnowartościowe produkty. Bardzo ważne, aby zwiększyła ilość spożywanego pokarmu, którego organizm potrzebuje do wytwarzania pokarmu dla dziecka. Zapotrzebowanie wzrasta tylko o około 500 kilokalorii dziennie, co odpowiada jednemu dodatkowemu posiłkowi i pozwala organizmowi wyprodukować 750 ml mleka.

Kobieta karmiąca powinna zwiększyć spożycie pokarmu o około 10% przy braku aktywności fizycznej lub o przynajmniej 20%, jeżeli jest średnio lub bardzo aktywna fizycznie, powinna również zdecydowanie unikać ciężkiej pracy fizycznej.

Dieta karmiącej matki

Kobieta stosująca zróżnicowaną dietę, zgodną ze swoim apetytem, zazwyczaj dostarcza wystarczająco dużo pożywienia, żeby zaspokoić dodatkowe potrzeby związane z karmieniem piersią. Karmiąca mama powinna odżywiać się zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia, czyli jeść m.in. mięso, ryby, orzechy, nasiona, zboża, fasolę, warzywa, sery, mleko, olej i lokalne produkty oraz pić często minimum 2 litry płynów dziennie.

Kobieta powinna karmić piersią, nawet jeżeli nie spożywa odpowiedniej ilości jedzenia, ponieważ jej organizm nadal produkuje mleko dobrej jakości. Część składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego rozwoju dziecka może pochodzić z zapasów zgromadzonych podczas ciąży.

Jeżeli kobieta jest poważnie niedożywiona, zmniejsza się ilość produkowanego mleka. Mamy z niedoborem konkretnych mikroelementów lub kobiety bardzo szczupłe powinny zgłosić się o poradę w zakresie żywienia i wprowadzenia właściwej diety.

Alergia

Karmiąca mama raz na pięć dni powinna wprowadzać nowe produkty do swojej diety. Jeśli podejrzewa alergię pokarmową, powinna zgłosić się do lekarza.

Nietolerancja żywieniowa nie może być powodem odstawienia dziecka od piersi i karmienia go mieszanką. Warto pamiętać, że układ odpornościowy i pokarmowy dwu- lub trzyletniego dziecka często zaczyna tolerować produkt, który wcześniej wywoływał reakcję alergiczną.

Produkty niedozwolone lub te, których należy unikać

Przez cały okres karmienia piersią kobieta powinna zrezygnować z produktów, które mają szkodliwy wpływ na rozwój
dziecka. Są to:

  • alkohol – alkohol spożywany przez karmiącą mamę wraz z jej mlekiem przenika do organizmu dziecka. Szkodzi zdecydowanie bardziej dziecku niż kobiecie, ponieważ jego wątroba nie jest jeszcze w pełni dojrzała, by trawić alkohol;
  • narkotyki;
  • mocna kawa, napoje energetyzujące – zawarta w tych napojach kofeina wraz z mlekiem przenika do organizmu dziecka. W rezultacie dziecko może być rozdrażnione i nadmiernie pobudzone, może mieć kłopoty ze snem;
  • margaryna, chipsy, paluszki, dania typu fast food, wyroby ciastkarskie, pieczywo cukiernicze i zupy z torebki – mogą zawierać izomery trans (nienasycone kwasy tłuszczowe, powstające w wyniku utwardzania / przemysłowego przetwarzania olejów roślinnych), które wraz z mlekiem przenikają do organizmu dziecka, wpływając niekorzystnie na rozwój jego mózgu;
  • wędliny, kiełbasy, pasztety z puszki, napoje gazowane, galaretki, kisiele, cukierki owocowe, sery i serki topione, niektóre jogurty, konserwy i inne produkty zawierające benzoesan sodu, glutaminian sodu i kwas fosforanowy mogą wywołać u dziecka alergię objawiającą się bólem brzucha, wysypką lub wymiotami oraz utrudniają wchłanianie żelaza i wapnia.

Źródło: Ministerstwo Zdrowia www.mz.gov.pl/zdrowie-i-profilaktyka/zdrowie-matki-i-dziecka/karmienie-piersia/

Poznaj historię, jakich u nas wiele.
Każda inna, wszystkie wyjątkowe

youtube.com