Skontaktuj się z nami

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push)
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR)
  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług podmiotów Medicover Polska, w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.

* pola wymagane

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
  • Administrator danych: Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
  • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]
  • Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda
  • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
  • Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medicover Sp. z o. o

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Klauzula informacyjna





Ekstra zapas zdrowiaEkstra zapas zdrowia

Ekstra zapas zdrowia

Suplementy diety – tak czy nie?

Zbilansowana dieta powinna pokrywać w pełni zapotrzebowanie na witaminy i minerały. W jakich produktach znajdziesz te najbardziej potrzebne przyszłej mamie? Sprawdź teraz i rozsmakuj się w zdrowiu.

Suplementy diety – tak czy nie?
  • Kwas foliowy (witamina B9): dzienne zapotrzebowanie to 400 mcg
    Kwas foliowy jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu i powinny go sobie dostarczać wszystkie kobiety planujące ciążę lub w niej będące. Niedobory folianów uzupełnisz aptecznymi preparatami, ale spore ilości tego cennego składnika znajdują się w warzywach liściastych i zielonych, takich jak brokuły, szpinak, szparagi, ciecierzyca oraz soczewica, a także w orzeszkach ziemnych, bananach i burakach.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3: dzienne zapotrzebowanie wynosi 1,5 g
    Omega-3 znajdziesz w rybach morskich, takich jak łosoś, sola i dorsz. Możesz także dostarczać je w formie kapsułek z apteki. Omega-3 mają zbawienny wpływ na pracę serca, obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie krwi oraz działają przeciwzapalnie. Co ważne, ich właściwa podaż warunkuje prawidłowy rozwój mózgu (osłony mielinowej okrywającej aksony komórek nerwowych) i narządu wzroku płodu.
  • Jod: dzienne zapotrzebowanie to 250 mcg 
    Jod reguluje pracę tarczycy – gruczołu, którego hormony odpowiadają za szereg przemian metabolicznych, pracę serca, nastrój i płodność. Kobiety planujące ciążę lub w niej będące powinny uzupełniać poziom tego pierwiastka, bo jego niedobór może skutkować upośledzeniem umysłowym rozwijającego się dziecka. Bogatym źródłem jodu jest sól morska (stosowana z umiarem), ale również ryby morskie.
  • Witamina D: dzienne zapotrzebowanie to 400–800 mcg
    Witamina D ma niebagatelne znaczenie, jeśli planujesz ciążę. Wspomaga płodność, równoważy gospodarkę hormonalną oraz hamuje nadmierny rozrost endometrium. Uczestniczy w szeregu przemian metabolicznych, których efektem jest prawidłowy przebieg owulacji. Witamina ta powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych, ale znajdziesz ją również w tłustych rybach, tranie, żółtku jaj, maśle, serach i wątróbce. Jeśli zamierzasz suplementować witaminę D w postaci preparatów aptecznych, omów dawkowanie z lekarzem – najlepiej po uprzednim określeniu jej poziomu we krwi.
  • Żelazo: dzienne zapotrzebowanie to ok. 18 mg
    Niedobór tego pierwiastka jest częsty u kobiet i ma związek z menstruacją – utrata krwi, bogatej w żelazo, prowadzi do zaburzeń procesu krwiotwórczego, m.in. anemii. Z drugiej strony żelazo odpowiada za utrzymanie odporności i wspomaga płodność. Pierwiastek ten jest magazynowany w organizmie, jednak w niewielkich ilościach, a po zajściu w ciążę rozwijający się płód „wyczerpuje” Twoje zapasy – zapotrzebowanie wzrasta aż o połowę. Duże ilości łatwo przyswajalnego żelaza (hemowego) znajdziesz w czerwonym mięsie, wątrobie, jajach i rybach, a także w produktach roślinnych (rukoli, szpinaku, fasoli oraz płatkach owsianych), jednak ta postać (niehemowa) jest gorzej przyswajalna od tej zawartej w produktach pochodzenia zwierzęcego. Wchłanianie żelaza poprawia witamina C.

Suplementy diety w ciąży tylko po konsultacji

Niedobory (lub nadmiar) mikro- i makroelementów mogą odbić się na rozwoju ciąży, zdrowiu dziecka, a w czasie karmienia piersią – na jakości Twojego pokarmu. O ile jednak witamin i minerałów zawartych w jedzeniu nie sposób przedawkować i tym samym doprowadzić do hiperwitaminozy, o tyle w przypadku suplementów diety jest takie ryzyko. Dlatego zanim zdecydujesz się na ich stosowanie przed ciążą i w jej trakcie, skonsultuj tę decyzję z lekarzem.

Poznaj historię, jakich u nas wiele każda inna, wszystkie wyjątkowe